This is Africa - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marion Lutke - WaarBenJij.nu This is Africa - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marion Lutke - WaarBenJij.nu

This is Africa

Door: Marion, Anki, Aart

Blijf op de hoogte en volg Marion

28 Mei 2013 | Rwanda, Kigali

Dag twee in Rwanda! Marion en Aart doen geweldig leuke dingen: we maken veel opnames en als bonus ook elke dag een making-of-filmpje. Helaas kunnen we ze vanaf hier nog niet plaatsen, maar ze komen vanzelf!

Vandaag bezochten we een heel leuk dorp in een afgelegen gebied in het Noorden van Rwanda. Een groep jongeren die een vakopleiding hebben gevolgd zijn nu in het kader van hun leerwerk-traject een school aan het bouwen in dit dorp. Het dorp betaalt hiervoor een gereduceerde prijs en ze zijn ontzettend trots dat ze straks hun eigen, zelfbetaalde school hebben. De kinderen kunnen niet wachten!
Marion had een prachtig interview met David, een van de bouwers. Als de filmpjes klaar zijn zullen we ze zeker laten zie via Facebook!

's Middags reden we terug naar Kigali waar we het monument van de genocide uit 1994 bezochten. Daar word je wel heel stil van, als je de graven, foto's bezittingen en schedels ziet... We zagen beelden die we liever niet hadden willen zien....
Diep onder de indruk reden we naar ons hotel terug.

Inmiddels hebben we ons reisschema omgegooid. Als we Rwanda verlaten om in Burundi een project te bezoeken, dan mogen we Rwanda niet meer opnieuw in. Een nieuw visum aanvragen lukte namelijk niet. Daarom gaan we donderdag naar Burundi, en vertrekken vrijdag vanuit Bujumbura weer terug naar Nederland.

Zo verloopt elke dag weer anders dan we eigenlijk hadden gedacht. This is Africa...
Voor morgen gaan we naar het gebied Bugesera. Tenminste, zoals de planning er nu uitziet....

• 29 Mei 2013 - 07:55

Anneke:

Wat super zeg dat de jongeren een school aan het bouwen zijn die door het dorp zelf betaald wordt.
    Ben benieuwd naar het volgende verslag.

• 29 Mei 2013 - 09:14

Jesca:

Heerlijk hè, Afrika... Iedere dag een verrassing! Ik ben heel benieuwd naar de filmpjes! De foto's die je erbij geplaatst had geven al een leuk beeld.
    Nog goede dagen gewenst!